- Build: 6.0.6002
- Автор сборки: Burnoutman
- Разрядность ОС: x64
- Язык системы: Русский
- Размер раздачи: 7.84 GB
- Активация: присутствует
Системные требования: Процессор: Core 2 Duo или аналог от AMD (64-битный)
Оперативная память: 2Гб
Жёсткий диск: 30Гб
Описание: Сборка на основе оригинального образа Windows Vista Ultimate SP2 x64. Из системы ничего не удалялось! Лишнее выключалось стандартными средствами через gpedit.msc или services.msc
Сборка моя, сделана при помощи официальных утилит imagex и peimg.
MD5: 68E015BAA56A5364806C9838B28DB0A9
SHA-1: D8BFB88EEDC9D50293DEF7BE39A99B17DDEDE78E
CRC32: D8ABBD0B
Доп. информация:
Скриншот с версией Windows:
Hello,
Thanks for your post!
Generally, Windows Vista 64-bit edition and 32-bit edition are both options for a computer that supports 64-bit operating system. Compared with 32-bit Windows Vista, 64-bit editions could benefit you for the greater performance, larger RAM compatibility and so on.
For more information about Windows Vista 64-bit editions, please refer to:
http://www.microsoft.com/windows/products/windowsvista/editions/64bit.mspx
However, some points about using 64-bit Windows Vista should come into notice:
· Drivers claimed to support only 32-bit Windows Vista may not work with 64-bit system. Please make sure whether the drivers designed for Windows Vista 64-bit edition are available.
· Some applications running on 32-bit Windows Vista may fail to work or loss some features on 64-bit editions.
· It is not permitted to perform directly upgrading from 32-bit Windows Vista to 64-bit editions. That needs a custom install instead of upgrade.
For answers to questions frequently asked about 32-bit and 64-bit editions of Windows Vista, please refer to:
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/en-US/Help/41531554-d5ef-4f2c-8fb9-149bdc5c8a701033.mspx
I’m not sure why the manufacturer of your laptop doesn’t preinstall 64-bit editions of Windows Vista Home Premium in its products, but It’s very possible that the points above are considered. If you want to know the exact answer to this question, I highly recommend you to contact the manufacturer of the laptop.
Hope it helps!
Regards,
Lionel Chen
Microsoft Online Community Support
-
[H]ard|Ware
-
Intel Processors
You should upgrade or use an alternative browser.
Window Vista & Core 2 Duo
-
Thread startersmilepak
-
Start date
-
#1
- Joined
- Sep 26, 2006
- Messages
- 108
-
#2
- Joined
- Jan 21, 2004
- Messages
- 12,361
-
#3
- Joined
- Oct 30, 2005
- Messages
- 259
How do I know? Because I have an E6600 and I’m typing this from Vista RC2. That, and common sense.
-
#4
- Joined
- Aug 20, 2004
- Messages
- 121
TIA
-
#5
- Joined
- Sep 26, 2006
- Messages
- 108
Ofcourse it is 64-bit…anyone who says otherwise has no idea what they’re talking about.How do I know? Because I have an E6600 and I’m typing this from Vista RC2. That, and common sense.
Interesting….you have any problems with drivers for devices and chipset? Can’t wait to use vista once it get into full release.
-
#6
- Joined
- Oct 30, 2005
- Messages
- 259
-
#7
- Joined
- Jan 21, 2004
- Messages
- 12,361
any chipset drivers required?TIA
depends on what chipset you are using, but I have yet to hear anyone with a current generation chipset complain.
-
#8
- Joined
- Apr 13, 2005
- Messages
- 9,925
It is supper fast, i got all my hardware working fine with drivers, Anti-Virus etc.
Get it while you can.
-
#9
- Joined
- Jul 10, 2004
- Messages
- 446
-
#10
- Joined
- Sep 26, 2006
- Messages
- 108
-
#11
- Joined
- Jan 21, 2004
- Messages
- 12,361
I am running Vista RC2 with E6300@2.8 and trust me it is beautifull. I think Microsoft is right this will be the next big Operating system since Windows 95.
the «next» big OS since 95 was Win2K/ XP. They actually brought some significant enhancements for everyday use to the desktop. In my eyes, Vista is a graphical overhaul — at best.
But if we repeat the greatness of Vista enough, it’ll eventually become true, won’t it?
Vista 64 will run find sith 32 bit apps now right? Such as anti virus, games, etc..?
Certain 32-bit apps may not work on a 64bit machine. Anti-virus is something that I would categorize as «unlikely», but due to lack of experience on my end, I cannot tell you for sure.
Unless there is a specific application which will provide you with a significant increase in performance on a 64-bit OS, I see little reason to move to Windows XP x64 at this point, given the poor driver support and lack of quite a few apps.
-
#12
- Joined
- Sep 9, 2004
- Messages
- 4,958
A graphical overhaul doesn’t cost 11+ billion dollars to R&D. Watch every channel 9 Vista video and tell me it’s only a graphical overview — especially in the TCP/IP department. It’s under the hood, man.
-
#13
- Joined
- Jun 16, 2006
- Messages
- 1,488
I am running Vista RC2 with E6300@2.8 and trust me it is beautifull. I think Microsoft is right this will be the next big Operating system since Windows 95.It is supper fast, i got all my hardware working fine with drivers, Anti-Virus etc.
Get it while you can.
I was worried about my sound card drivers but just got that today , so in the next few days i am going vista.yipeeeeeeeeeeee
-
#14
- Joined
- Jul 3, 2005
- Messages
- 104
-
#15
- Joined
- Aug 6, 2006
- Messages
- 180
-
#16
- Joined
- Aug 9, 2006
- Messages
- 166
Permissions are a nightmare in Vista too…It took me an hour to figure out how to get write access to my «My Documents» folder on my XP drive. I still can’t get access to my Vista documents from my XP drive. I can’t even VIEW the folder contents of Vista documents folders. There are still bad bugs in RC2 as well — once after starting word as the super-administrator, it did in fact save a file to «My Documents» on XP (the file appeared in the directory) but then said I didn’t have permission.
I really resent any OS that won’t let me modify files on local drives with «administrative» access.
The fact is your first boot account says Administrator, but it isn’t the super-Administrator who can actually access anything — to get that you have to boot in safe mode. You can hack the registry to get it as a local account I think, but not sure about that yet.
Stuff I have that doesn’t work — old Promise ATA 66 controller card (ok, it’s 6 years old, but it works fine, good for old IDEs), Echo Mia soundcard, 1900xt beta drivers (BSOD after install, they are RC1 though admittedly),
Vista detects my P5b deluxe’s sound chip, but the first install it got the front and rear mike ports mixed up — result=no recording. I tried to install 64-bit Soundmax drivers, that failed. Reinstalled the default ones and now it has the mike inputs correct.
Unless you are an NTFS permissions expert, you’re not going to want this OS. And you really don’t want 64-bit unless you are prepared for driver hassles up the wazoo.
-
#17
- Joined
- Sep 9, 2004
- Messages
- 4,958
I guarantee within 6 months, 90% of all of you will be running Vista very happily and loving it. Knowing, you really didn’t have a whole lot of choice in the matter. SUCH IS THE NATURE OF THE BEAST — Vista is no different.
Vista is here to stay. It friggin rocks under the hood — especially in the TCP/IP department. Yeah it takes getting used to, but do you really have a choice? Get used to it and quit hating the inevitable.
-
#18
- Joined
- Sep 26, 2006
- Messages
- 108
-
#19
- Joined
- Sep 9, 2004
- Messages
- 4,958
-
#20
- Joined
- Oct 30, 2005
- Messages
- 259
I guarantee within 6 months, 90% of all of you will be running Vista very happily and loving it.
I agree completely, most of the haters will be running the OS one way or another soon enough.
-
#21
- Joined
- Aug 6, 2006
- Messages
- 180
Yeah, the price is getting a little absurd. And Microsoft wonders why people steal their OS’s at $399 a pop.
huh. what price???
-
#22
- Joined
- Aug 4, 2006
- Messages
- 3,548
Grow up, get a job, stop whining about the cost and be happy. If you don’t want it, run Linux or some other free OS, but stop bitching about the cost. And for the predictable «I have a job» replies, great, earn your money, and pay for the software and keep Microsoft and all the derivative people involved in jobs so they can live too.
Geezus, you babies…
-
#23
- Joined
- Jun 16, 2006
- Messages
- 1,488
People steal it because they’re lazy ignorant bastards
There are ways of getting your message across but swearing isnt one of them. You are very right about the work and then it being priced to what it is but say it in a way that youdont swear , you will see people listening to you better if they are not threatened.
-
#24
- Joined
- Mar 24, 2000
- Messages
- 19,560
any chipset drivers required?TIA
You should always load the chipset drivers, regardless of the OS.
-
#25
- Joined
- Feb 9, 2002
- Messages
- 62,299
-
#26
- Joined
- Aug 4, 2006
- Messages
- 3,548
There are ways of getting your message across but swearing isnt one of them. You are very right about the work and then it being priced to what it is but say it in a way that youdont swear , you will see people listening to you better if they are not threatened.
The quote you quoted just became that much more relevant because it’s true. As for swearing, I did no such thing, and thanks for reading it anyway. People are lazy ignorant bastards, that much is a fact. They want it all handed to them on a silver platter, with someone else picking up the tab, simple.
-
#27
- Joined
- Sep 26, 2006
- Messages
- 108
I am trying to save up for the next Photoshop CS3 ahaha
-
#28
- Joined
- Oct 14, 2006
- Messages
- 389
-
#29
- Joined
- Jan 21, 2004
- Messages
- 12,361
Is it really going to be around $400? I like the ultimate RC1 I have running now, but $400 is a bit too much, even if it IS the most complicated thing made by man.
according to various sources, the retail version will be $400. OEM may be priced differently.
-
#30
- Joined
- Sep 9, 2004
- Messages
- 4,958
Yea, $399 a pop is a bit pricey. Especially when you consider that + MS Office that is almost a grand..hahahI am trying to save up for the next Photoshop CS3 ahaha
This is basically the point I was trying to make before bbz crapped himself in a tangent.
I don’t condone stealing and never suggested it, so bbz, you can take your comments and nasty-ass attitude elsewhere.
That said, I’ll be buying it as soon as it’s out.
-
#31
- Joined
- Oct 14, 2006
- Messages
- 389
-
#32
- Joined
- Jun 16, 2006
- Messages
- 1,488
-
#33
- Joined
- Feb 9, 2002
- Messages
- 62,299
Yeah, the price is getting a little absurd. And Microsoft wonders why people steal their OS’s at $399 a pop.
That’s retail for Vista Ultimate Edition. You can probably get the same thing as an OEM copy for around $200 I’m guessing.
People who pay retail pricing for OSes are retarded.
-
#34
- Joined
- Jun 13, 2002
- Messages
- 5,696
People who pay retail pricing for OSes are retarded.
Ha. That is so damn true. I could never figure out why people do that, other than the regular Best Buy goers.
-
#35
- Joined
- Feb 9, 2002
- Messages
- 62,299
Ha. That is so damn true. I could never figure out why people do that, other than the regular Best Buy goers.
It is because people don’t understand that there are cheaper and completely legal ways to buy software than going to a retail store. People will do more research on microwave ovens than they will on what products they purchase for their computer. Even though Windows costs a considerable amount more than their microwaves usually will.
I actually think that the huge gap between retail and OEM pricing is absurd. I understand the actual differences in the licensing between the two, and I think you should pay more for the retail versions, but not 2-2.5x more.
-
#36
- Joined
- Sep 9, 2004
- Messages
- 4,958
XP Pro’s about $140ish..so Vista Ultimate will be well over $200..I guess we’ll find out.
-
#37
- Joined
- Oct 30, 2005
- Messages
- 259
Also, isn’t Microsoft crippling pirated Windows Vista copies?
-
#38
- Joined
- Aug 21, 2004
- Messages
- 3,368
-
#39
- Joined
- Feb 9, 2002
- Messages
- 62,299
Do they sell OEM upgrades? I was looking at the Home Premium upgrade for like $160. I’m pretty sure that was retail though.Also, isn’t Microsoft crippling pirated Windows Vista copies?
You can perform upgrade installations with OEM copies, but there are no upgrade copies that can be purchased even cheaper as far as I know. OEM copies though are full versions intended to be purchased with the purpose of being used on a new PC. OEM copies generally have to be purchased with hardware in order to fullfil the licensing agreement for the OS.
You can actually purchase an OEM copy of Windows to go along with your $3 mouse if that’s what you want to do.
-
#40
- Joined
- Oct 14, 2006
- Messages
- 389
-
[H]ard|Ware
-
Intel Processors
Недавно Microsoft огласила системные требования и рекомендации, касающиеся Windows Vista. Надо сказать, что предоставленные компанией сведения удивят многих.
Основные системные требования
Минимальные требования для основной версии — Vista Home Basic — звучат
Недавно Microsoft огласила системные требования и рекомендации, касающиеся Windows Vista. Надо сказать, что предоставленные компанией сведения удивят многих.
Основные системные требования
Минимальные требования для основной версии — Vista Home Basic — звучат как заявления продавцов компьютеров шестилетней давности: 32-разрядный (платформа x86) или 64-разрядный (платформа x64) микропроцессор с частотой не менее 800 МГц, 512 Мбайт оперативной памяти, жесткий диск 20 Гбайт (не менее 15 Гбайт свободного дискового пространства) и привод CD-ROM.
Важно понимать, что обеспечивает такая конфигурация аппаратной части. Vista Home Basic и Vista Home Basic N (версия для Европейского союза, ЕС) не поддерживают превосходный интерфейс Windows Aero (ранее известный как Aero Glass). Минимальные требования не оговаривают тип видеокарты, необходимый для работы интерфейса Aero. Vista Home Basic поддерживает интерфейсы Windows Classic и Vista Basic, работающие практически с любой видеокартой, и интерфейс Vista Standard, визуально напоминающий интерфейс Windows Basic, но включающий композиции для настольных систем нижнего уровня, разработанных Microsoft для Aero. На настольном компьютере интерфейс Windows Vista Standard функционирует более надежно и эффективно, чем интерфейс Windows Vista Basic, но требует 3D-видеокарты c поддержкой стандарта Microsoft DirectX 9.0. Этот стандарт поддерживают большинство видеокарт, существующих сегодня на рынке, включая многие встроенные микросхемы.
Для версий Vista Home Premium, Vista Business (и версию Vista Business N для ЕС), Vista Enterprise и Vista Ultimate требуется процессор 1 ГГц, 1 Гбайт оперативной памяти, видеокарта, подходящая для Aero (т. е. видеокарта или встроенная микросхема с поддержкой стандарта Microsoft DirectX 9.0), жесткий диск 40 Гбайт (не менее 15 Гбайт свободного дискового пространства) и DVD-дисковод.
Рекомендации Microsoft по повышению производительности
Для достижения наилучшей производительности системы Vista Microsoft рекомендует использовать специальную графическую плату с поддержкой Pixel Shader 2.0 (новая технология, ориентированная на поддержку игр и анимации) и новый драйвер Windows Display Driver Model (WDDM). Напомним, что эти технологии поддерживаются большинством существующих на сегодня 3D-видеокарт от крупных производителей, таких как ATI и nVIDIA. Существует даже комплект интегральных графических микросхем Intel Graphics Media Accelerator (GMA) 950 с полной поддержкой интерфейса Vista Aero, что позволяет получать поразительные результаты даже на ноутбуках и планшетных компьютерах низшего класса. Microsoft также рекомендует установку совместимой звуковой карты, предпочтительно с многоканальным звуковым выходом.
Реальные минимальные требования
Заявленные Microsoft рекомендации для системы Vista представляются неадекватными. Попытки запуска Vista на компьютере с процессором 800 МГц и 512 Мбайт оперативной памяти едва ли дадут положительные результаты. Многие корпорации пожелают перейти на Vista на базе существующей аппаратной платформы, но наилучшее и, вероятно, наиболее экономичное решение — это приобретение новых аппаратных средств. Самые перспективные решения включают 64-разрядные многоядерные процессоры AMD или Intel. Сегодня более эффективны и имеют более высокую производительность модели AMD. Это означает, что для настольного компьютера целесообразно приобрести двухъядерный процессор AMD Athlon 64 X2 for Desktop или процессор Intel Pentium класса D, а для ноутбука или планшетного ПК — процессор AMD Turion 64 X2 Mobile Technology. Также хорошо работают и, как правило, имеют продолжительное время работы от батарей микросхемы Core Duo и Core 2 Duo от Intel, однако эти технологии бывают только 32-разрядные.
Что касается оперативной памяти, то не следует рассматривать варианты менее 1 Гбайт, особенно для компьютеров с интегральной графикой, «отбирающей» у системы оперативную память. Для Windows XP чем больше оперативной памяти, тем лучше: Vista также использует все предоставленные ресурсы, динамически меняя объем занимаемой памяти в соответствии с возможностями системы. Создателям контента, инженерам и другим квалифицированным пользователям тоже понадобится больше оперативной памяти. Если беспокоит предельный уровень в 4 Гбайт, налагаемый 32-разрядными компьютерами, можно рассмотреть один из вариантов Vista x64 (доступный для всех пользователей версий Vista Home Basic, Vista Home Premium, Vista Business, Vista Enterprise и Vista Ultimate). В зависимости от версии, эти 64-разрядные системы могут использовать до 128 Гбайт оперативной памяти; для Vista Home Basic возможен доступ к 8 Гбайт оперативной памяти; Vista Home Premium поддерживает 16 Гбайт оперативной памяти.
Какую графическую карту лучше купить? Если только не используется ПК с интегральной графической микросхемой GMA 950 от Intel, целесообразно приобрести специальную графическую карту c выделенной оперативной памятью не менее 64 Мбайт и поддержкой интерфейса Aero. Объем необходимой видеопамяти зависит от разрешения экрана дисплея. Для дисплеев с разрешением 1024 x 768 требуется 64 Мбайт видеопамяти, для 1920 x 1200 — 128 Мбайт, а для дисплеев с еще большим разрешением — не менее 256 Мбайт. Эти цифры не должны пугать: большинство современных графических карт предусматривают не менее 128 Мбайт специализированной памяти. Если предполагается использовать возможности Vista для полнодискового шифрования BitLocker и Boot Integrity, для реализации наиболее защищенного варианта требуется микросхема Trusted Platform Module (TPM) 1.2 на материнской плате. Кстати, функция BitLocker доступна только для версии Vista Enterprise, обслуживаемой в рамках лицензионного соглашения Software Assurance, и для приобретаемой в розницу версии Vista Ultimate.
Рекомендации
Сегодня, учитывая широкую доступность Vista Beta 2, самое время приступить к оценке системы. Необходимые пользователям функции и характер эксплуатации систем — факторы, определяющие конфигурацию аппаратной части, обеспечивающей наибольшую эффективность Vista. Переход на Vista станет революционной модернизацией в силу многих новых возможностей и изменений, реализованных в этой технологии, поэтому никогда не рано начать планирование. Поможет в этом знание требований к аппаратной части.
Поль Тюрро — редактор новостей в Windows IT Pro. Готовит еженедельные выпуски Windows IT Pro UPDATE, а также ежедневные выпуски новостей WinInfo.
С ним можно связаться по адресу: thurott@win2000mag.com
Различные «страшилки» о том, какой мощности компьютер понадобится для Windows Vista, ходили в Интернете задолго до выхода этой операционной системы в свет. Многие пользователи Windows XP с ужасом думали о том, что для Windows Vista понадобятся исключительно компьютеры с многоядерными процессорами с оперативной памятью объемом 4 Гбайт, не говоря уже о последних видеоадаптерах с заоблачной ценой.
В реальности все оказалось намного лучше. Да, действительно, для работы с Windows Vista вам понадобится достаточно мощный компьютер. Однако его системные требования гораздо более скромные, чем можно было предположить. Кроме того, немало зависит и от того, нужны ли вам трехмерные эффекты Aero, Flip и Flip 3D, поскольку, если вы обойдетесь без них, требования к вашей системе будут еще более щадящими.
Для компьютеров, предназначенных для Windows Vista, компания Microsoft предусматривает две сертификации: Windows Vista Capable и Windows Vista Premium Ready. Прежде чем приобрести компьютер или ноутбук в магазине, внимательно посмотрите, какие наклейки есть у него на корпусе. Наклейка Windows Vista Capable означает, что данный компьютер подходит для Windows Vista, однако работать с интерфейсом Aero вы не сможете. В свою очередь, компьютер с наклейкой Windows Vista Premium Ready позволит насладиться абсолютно всеми преимуществами Windows Vista, включая трехмерные эффекты интерфейса Aero.
Теперь рассмотрим, какой минимальной аппаратной конфигурацией должен обладать компьютер для получения статуса Windows Vista Capable.
- Процессор с частотой 800 МГц (32- или 64-разрядный).
- Оперативная память объемом 512 Мбайт.
- Видеокарта с поддержкой DirectX 9 и видеопамятью объемом 64 Мбайт.
- Жесткий диск со свободным пространством не менее чем 15 Гбайт.
Минимальная аппаратная конфигурация для Windows Vista Premium Ready выглядит следующим образом.
- Процессор с частотой 1 ГГц (32- или 64-разрядный).
- Оперативная память объемом 1 Гбайт.
- Видеокарта с поддержкой DirectX 9, пиксельных шейдеров версии 2.0 и видеопамятью объемом 128 Мбайт.
- Жесткий диск со свободным пространством не менее чем 20 Гбайт.
- Оптический накопитель DVD-ROM.
Часто говоря о системных требованиях к операционной системе, пользователи допускают ошибку, считая, что указанные требования являются окончательными. На самом же деле речь идет о минимальных требованиях. Компьютер, отвечающий минимальным требованиям, действительно можно использовать для установки и работы с операционной системой, однако комфорт такой работы может быть сравнительно низким. Компьютер может долго выполнять различные операции и даже иногда «зависать». Поэтому, ориентируясь на минимальные требования, учтите, что в действительности вам понадобится более мощная система, чем указано в минимальных требованиях к Windows Vista.
Как видите, ничего страшного в аппаратных требованиях к компьютеру для запуска Windows Vista Home или Windows Vista Ultimate нет. Фактически подобной конфигурацией обладает большинство новых компьютеров, приобретенных за последние полтора года, следовательно, многим пользователям не придется проводить существенную модернизацию своего компьютера. Однако, чем мощнее компьютер, тем более комфортно и удобно будет работать с Windows Vista. Идеальная конфигурация для Windows Vista может выглядеть таким образом (конечно, замечательно, если она будет еще лучше).
- Процессор с частотой 2 ГГц (32- или 64-разрядный).
- Оперативная память объемом 2 Гбайт.
- Видеокарта с поддержкой DirectX 9 или DirectX 10 и видеопамятью объемом 256 Мбайт.
- Жесткий диск со свободным пространством не менее чем 40 Гбайт.
Оптический накопитель DVD-ROM.
Компьютер с такой конфигурацией позволит задействовать абсолютно все возможности Windows Vista, играть в компьютерные игры и работать с различными мультимедийными программами.
Рейтинг производительности Windows Vista
Если раньше уровень производительности компьютера во многом зависел от частоты процессора и объема оперативной памяти, то со временем такой подход показал свои недостатки. По мере развития технологий оказалось, что тактовая частота – далеко не единственный показатель. К примеру, двухъядерный процессор Core 2 Duo с тактовой частотой 1,86 Гц будет на порядок быстрее, чем одноядерный процессор Pentium 4 с тактовой частотой 3,2 ГГц. Есть и множество других нюансов, таких как объем кеш-памяти первого и второго уровней, частота системной шины, стандарт модулей оперативной памяти и многое другое. Понимая, что далеко не все пользователи домашних компьютеров могут разобраться во всех этих хитросплетениях, компания Microsoft предложила оценивать компьютеры по специальному внутреннему рейтингу Windows Vista.
Данный рейтинг имеет отношение не только к операционной системе, но и к программам. Теперь, вместо того, чтобы писать минимальные характеристики компьютера, необходимого для запуска программы, разработчику достаточно указать простой рейтинг, например, 3 или 4 (при этом оценка может быть 5 и даже выше для очень мощных компьютеров). Чем выше этот рейтинг, тем более мощным должен быть компьютер. Определить, каким именно рейтингом производительности обладает ваш компьютер, совсем несложно. Для этого вам понадобится программа Оценка и увеличение производительности компьютера, которая включена во все версии Windows Vista.