Файл подкачки на английском windows


На основании Вашего запроса эти примеры могут содержать грубую лексику.


На основании Вашего запроса эти примеры могут содержать разговорную лексику.

Перевод «Файл подкачки» на английский


Файл подкачки — это необязательный, скрытый системный файл на жестком диске.



A paging file is a hidden, optional system storage file on a hard disk.


Файл подкачки, размещённый в разделе, где находятся другие данные, может быть разбит на фрагменты в процессе его увеличения для наращивания размеров виртуальной памяти.



The paging file located in the section where other data is located may be broken into fragments when it is made bigger, to increase the size of virtual memory.


Файл подкачки необходим для того, чтобы кэш базы данных мог высвобождать память, если она потребуется другим службам или приложениям.



A page file is required to make sure that the database cache can release memory if memory is requested by other services or applications.


Файл подкачки Windows (pagefile.sys) — специальный файл, использующийся системой в качестве дополнительной памяти в случае нехватки оперативной.



The page file, pagefile.sys, is a single file used by the system as additional memory.


Файл подкачки — это специальный файлик, к которому Виндовс обращается, если ПК не хватает текущей ОЗУ для работы.



A swap file is a special file that Windows accesses if the PC does not have enough current RAM to work.


Файл подкачки — это системный файл Windows, используемый для поддержки виртуальной памяти, и он может накапливать на Вашем жестком диске части документов, с которыми Вы работаете, в открытом виде.



The swap file is the Windows system file that is used for virtual memory support, and it can store parts of documents that you are working with in an opened form on a hard drive.


Файл подкачки Windows — временный источник памяти, используемый системой для обработки функций.



The Windows Page File is a temporary source of memory used by the system in processing functions.


Файл подкачки и размеры, практика: какие правильные и почему



Swap file and sizes, practice: which ones are right and why


Файл подкачки, который мы имеем на наших компьютерах работает медленно по сравнению с ОЗУ.



Page File which we have on our computers is slow as compared to RAM.


Файл подкачки и правильные размеры для разных объемов памяти



Paging file and correct sizes for different memory sizes


Файл подкачки — это как раз тот файл, который вступает в таких ситуациях в работу и помогает в обработке данных.



Page file is the one which comes into play in such situations and helps in the processing of data.


Файл подкачки и физическая память составляет виртуальную память компьютера.



The paging file and physical memory constitute the virtual memory.


Файл подкачки также может быть перемещен на другой диск — например, вы могли бы переместить его из небольшого SSD на более медленный, больший жесткий диск.



The paging file can also be moved to another drive — for example, you could move it from a small SSD to a slower, larger hard drive.


Счетчик производительности \Файл подкачки( )\% использования измеряет процент использования каждого из файлов подкачки.



The \Paging File( )\% Usage performance counter measures the percentage of usage of each page file.


Файл подкачки нужен в больших (отличном от вышеуказанных) размерах, если Вы сворачиваете приложения и переключаетесь на другие, оставляя приложение(я) запущенным (это важно), т.к часто выгрузка свернутых приложений происходит в этот самый файл.



Note 3 The swap file is needed in large (different from the above) sizes if you minimize applications and switch to others, leaving the application (s) running (this is important), because often the unloaded applications are unloaded to this very file.


«Файл подкачки» представляет собой скрытый файл на жестком диске вашего компьютера, который Windows 10 использует в качестве памяти при переполнении системной памяти, в которой хранятся данные, необходимые для приложений, работающих в данный момент на вашем компьютере.



The «paging file» is a concealed file on your computer’s hard drive that Windows 10 uses as memory, and will act as an overflow of the program memory that holds the data required for applications currently running on your computer system.


Файл подкачки в Windows 8 настраивается аналогично (как и в «семерке»).



The swap file in Windows 8 is configured in the same way (as in the «seven»)


Файл подкачки на диске по определению работает медленнее, чем оперативная память, поэтому чем больше данных будет хранится в нем и чем активнее он будет использоваться, тем сильнее будет тормозить система с точки зрения пользователя.



The swap file on the disk is by definition slower than the RAM, so the more data it stores and the more it is used, the more the system will slow down from the user’s point of view.


Обычно файл подкачки записывается на ваш загрузочный диск.



Normally, the swap file’s written to your boot partition.


Реализована асинхронная запись (в отдельном потоке) в собственный файл подкачки.



Asynchronous writing (in a separate stream) into own swap file has been implemented.

Ничего не найдено для этого значения.

Результатов: 186. Точных совпадений: 186. Затраченное время: 89 мс

Файл подкачки, или виртуальная память — это системный файл на жестком диске компьютера, который Windows использует, чтобы компенсировать нехватку оперативной памяти, если приложениям ее не хватает. Что это за файл, как он работает, что о нем нужно знать, как увеличить файл подкачки в Windows 10, или, наоборот — как отключить файл подкачки в Windows 10, читайте в нашей шпаргалке. В конце статьи — короткое видео, в котором все показано. 

Файл подкачки в Windows: зачем он нужен и как работает?

Всем известно, что запущенные приложения на компьютере выполняются в оперативной памяти (ОЗУ, RAM). Выражаясь образно, при запуске приложения считываются с жесткого диска и временно «переписываются» в оперативную память. Вся информация в приложениях тоже хранится в оперативной памяти до тех пор, пока вы их не закроете.

Когда количество оперативной памяти заполняется, в дело вступает так называемый «файл подкачки». Это скрытый системный файл на жестком диске, который может выполнять функции ОЗУ. Вместо того, чтобы закрыть приложение, которому не хватает RAM, Windows скидывает его в файл подкачки и при необходимости возвращает обратно.

Какие приложения отправлять в файл подкачки, система решает сама. К примеру, приложение, которое долго находится в свернутом состоянии, может быть помечено системой как неактуальное. При нехватке RAM оно отправится в файл на жестком диске, чтобы немного почистить память.

В современных компьютерах устанавливается достаточно много ОЗУ, поэтому файл подкачки используется редко. Но если вы замечаете, что приложение при открытии немного «подлагивает», а индикатор жесткого диска на ПК мигает, значит, Windows возвратила его в RAM из файла подкачки. Если это происходит часто, стоит задуматься о том, чтобы докупить немного памяти.

  • Как отключить спящий режим и гибернацию в Windows 10

Файл подкачки в Windows 10: что такое pagefile.sys и swapfile.sys?

В Windows 10, в отличии от более старых версий Windows, используются два файла подкачки: pagefile.sys и swapfile.sys. Они хранятся в корне диске C:\ и найти их можно, если включить на своем компьютере отображение скрытых и системных файлов.

В файл pagefile.sys при нехватке памяти отправляются обычные приложения, которые вы устанавливаете из разных источников — браузер, графический редактор, мессенджеры и так далее. А в файл swapfile.sys — встроенные приложения Windows 10 и приложения, установленные из Магазина Windows.

Swapfile и Pagefile всегда работают в паре. Объем swapfile.sys не превышает пары десятков мегабайт, а вот pagefile.sys в процессе работы может «раздуваться» до нескольких гигабайт. Из-за этого некоторые ищут способ, как отключить файл подкачки в Windows 10, чтобы освободить место на диске. Но если сделать это, отключится и swapfile.sys — а без него многие встроенные приложения Windows 10 просто перестанут запускаться.

  • Как увеличить системный раздел диска в Windows 10

Файл подкачки Windows 10: оптимальный размер

Вообще-то, ваша «виндовс» сама решает, какой объем файла подкачки ей нужен, и стандартного объема хватает в большинстве случаев. Кроме того, на компьютерах с большим количеством RAM он вообще довольно редко используется.

Но можно высчитать, сколько составляет оптимальный объем файла подкачки в Windows 10 и самостоятельно. Расскажем, как сделать это правильно.

  1. Откройте все нужные вам приложения. Затем запустите Диспетчер задач (Ctrl+Alt+Delete) и посмотрите на занятый объем RAM на вкладке Производительность. Настройка файла подкачки в Windows 10: как увеличить, изменить, отключить?
  2. Умножьте объем занятой памяти на 2. К примеру, 3 Гбайт из 4 Гбайт занято, значит — 6 Гбайт.
  3. Вычитаем из полученного значения количество вашей RAM. 6 минус 4 — 2 Гбайт. Это и есть оптимальный размер файла подкачки для вашего ПК. Если у вас получился отрицательный размер, значит вам не надо увеличивать, уменьшать или вообще как-то изменять стандартный объем файла подкачки.

Не рекомендуется поднимать и повышать размер файла подкачки более чем в три раза от актуального объема ОЗУ.

Как увеличить файл подкачки в Windows 10?

Расскажем, как поставить файл подкачки на Windows 10 в оптимальное значение.

  1. Откройте меню Пуск, найдите и запустите приложение «Настройка представления и производительности системы«. Настройка файла подкачки в Windows 10: как увеличить, изменить, отключить?
  2. Перейдите на вкладку Дополнительно и в разделе Виртуальная память щелкните Изменить. Настройка файла подкачки в Windows 10: как увеличить, изменить, отключить?
  3. Снимите отметку возле пункта Автоматически выбирать объем файла подкачки.
  4. Выделите системный диск из списка, а затем нажмите Указать размер.
  5. В строке Исходный размер (МБ) укажите минимальный размер файла подкачки — он не должен быть меньше 800 Мбайт, а в строку Максимальный размер (МБ) введите нужный объем, который вы разрешите системе отнять. Значения должны быть указаны в мегабайтах (1 Гбайт = 1 024 Мбайт).Настройка файла подкачки в Windows 10: как увеличить, изменить, отключить?
  6. После ввода новых параметров нажмите Задать, а затем Ок.

Как отключить файл подкачки в Windows 10?

Вообще-то, отключать файл подкачки не рекомендуется. Во-первых, приложения начнут «вылетать» (самопроизвольно перезагружаться), а некоторые вообще не смогут запуститься. Но если у вас много RAM, а место на жестком диске осталось мало, то отключение файла подкачки позволит освободить пару Гбайт. Главное — потом не пожалеть о своем решении. Может быть, вам поможет очистка диска, или нужно почаще очищать кэш браузера?

Нижеприведенные инструкции можно использовать на свой страх и риск!

Отключаем pagefile.sys

  1. Откройте Проводник, нажмите правой кнопкой мыши по Этот Компьютер и выберите Свойства. Настройка файла подкачки в Windows 10: как увеличить, изменить, отключить?
  2. Нажмите в левом меню Дополнительные параметры системы. Настройка файла подкачки в Windows 10: как увеличить, изменить, отключить?
  3. На вкладке Дополнительно найдите раздел Быстродействие и нажмите Параметры. Настройка файла подкачки в Windows 10: как увеличить, изменить, отключить?
  4. Снова откроется новое окно. На нем откройте вкладку Дополнительно. В области Виртуальная память нажмите Изменить. Настройка файла подкачки в Windows 10: как увеличить, изменить, отключить?
  5. Снимите отметку возле Автоматически выбирать объем файла подкачки. Установите отметку в положение Без файла подкачки и кликните Задать и ОК. Настройка файла подкачки в Windows 10: как увеличить, изменить, отключить?

Отключаем swapfile.sys

  1. Обязательно сделайте точку восстановления системы.
  2. Нажмите Win + R и введите regedit, чтобы зайти в редактор реестра. Настройка файла подкачки в Windows 10: как увеличить, изменить, отключить?
  3. Скопируйте в адресную строку редактора реестра следующий адрес: Компьютер\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory ManagementНастройка файла подкачки в Windows 10: как увеличить, изменить, отключить?
  4. В правой части окна редактора реестра нажмите правую кнопку мыши, выберите Создать – Значение DWORD (32-бита).Настройка файла подкачки в Windows 10: как увеличить, изменить, отключить?
  5. Назовите его SwapfileControl и перезагрузите компьютер.
    Настройка файла подкачки в Windows 10: как увеличить, изменить, отключить?
  6. После этого swapfile будет отключен. Включить файл подкачки в Windows 10 обратно можно, удалив созданный параметр.

Как переместить файл подкачки?

Есть небольшая хитрость, как настроить файл подкачки на Windows 10. Если в вашем компьютере стоят несколько дисков, можно перенести файл подкачки с системного диска (не раздела!) на другой диск.

  1. Для этого в уже знакомом приложении Настройка представления и производительности системы > Дополнительно > Виртуальная память нажмите Изменить.
  2. Снимите отметку возле пункта Автоматически выбирать объем файла подкачки. Затем выделите ваш системный диск и нажмите Без файла подкачки. Нажмите Задать > ОК.
  3. Выберите в том же списке диск, на котором вы хотите хранить файл подкачки. Нажмите Размер по выбору системы > Задать. Кликните ОК и перезагрузите компьютер, чтобы система применила ваши настройки.

ВАЖНО: не рекомендуется перемещать файл подкачки на накопитель типа SSD, так как это может сократить срок его службы, увеличив число циклов перезаписи.

Вот еще несколько полезных материалов по оптимизации:

  • Освобождаем место на диске, переместив файл подкачки
  • Сколько оперативной памяти нужно компьютеру?
  • Как ускорить Windows: пошаговое руководство

«Paging» redirects here. For paging as a form of telecommunications, see pager. For other uses, see Page.

This article needs attention from an expert in computing. See the talk page for details. WikiProject Computing may be able to help recruit an expert. (June 2019)

In computer operating systems, memory paging (or swapping on some Unix-like systems) is a memory management scheme by which a computer stores and retrieves data from secondary storage[a] for use in main memory.[citation needed] In this scheme, the operating system retrieves data from secondary storage in same-size blocks called pages. Paging is an important part of virtual memory implementations in modern operating systems, using secondary storage to let programs exceed the size of available physical memory.

For simplicity, main memory is called «RAM» (an acronym of random-access memory) and secondary storage is called «disk» (a shorthand for hard disk drive, drum memory or solid-state drive, etc.), but as with many aspects of computing, the concepts are independent of the technology used.

Depending on the memory model, paged memory functionality is usually hardwired into a CPU/MCU by using a Memory Management Unit (MMU) or Memory Protection Unit (MPU) and separately enabled by privileged system code in the operating system’s kernel. In CPUs implementing the x86 instruction set architecture (ISA) for instance, the memory paging is enabled via the CR0 control register.

History[edit]

In the 1960s, swapping was an early virtual memory technique. An entire program or entire segment would be «swapped out» (or «rolled out») from RAM to disk or drum, and another one would be swapped in (or rolled in).[1][2] A swapped-out program would be current but its execution would be suspended while its RAM was in use by another program; a program with a swapped-out segment could continue running until it needed that segment, at which point it would be suspended until the segment was swapped in.

A program might include multiple overlays that occupy the same memory at different times. Overlays are not a method of paging RAM to disk but merely of minimizing the program’s RAM use. Subsequent architectures used memory segmentation, and individual program segments became the units exchanged between disk and RAM. A segment was the program’s entire code segment or data segment, or sometimes other large data structures. These segments had to be contiguous when resident in RAM, requiring additional computation and movement to remedy fragmentation.[3]

Ferranti’s Atlas, and the Atlas Supervisor developed at the University of Manchester,[4] (1962), was the first system to implement memory paging. Subsequent early machines, and their operating systems, supporting paging include the IBM M44/44X and its MOS operating system (1964),[5], the SDS 940[6] and the Berkeley Timesharing System (1966), a modified IBM System/360 Model 40 and the CP-40 operating system (1967), the IBM System/360 Model 67 and operating systems such as TSS/360 and CP/CMS (1967), the RCA 70/46 and the Time Sharing Operating System (1967), the GE 645 and Multics (1969), and the PDP-10 with added BBN-designed paging hardware and the TENEX operating system (1969).

Those machines, and subsequent machines supporting memory paging, use either a set of page address registers or in-memory page tables[d] to allow the processor to operate on arbitrary pages anywhere in RAM as a seemingly contiguous logical address space. These pages became the units exchanged between disk and RAM.

Page faults[edit]

When a process tries to reference a page not currently mapped to a page frame in RAM, the processor treats this invalid memory reference as a page fault and transfers control from the program to the operating system. The operating system must:

  1. Determine whether a stolen page frame still contains an unmodified copy of the page; if so, use that page frame.
  2. Otherwise, obtain an empty page frame in RAM to use as a container for the data, and:
    • Determine whether the page was ever initialized
    • If so determine the location of the data on disk.
    • Load the required data into the available page frame.
  3. Update the page table to refer to the new page frame.
  4. Return control to the program, transparently retrying the instruction that caused the page fault.

When all page frames are in use, the operating system must select a page frame to reuse for the page the program now needs. If the evicted page frame was dynamically allocated by a program to hold data, or if a program modified it since it was read into RAM (in other words, if it has become «dirty»), it must be written out to disk before being freed. If a program later references the evicted page, another page fault occurs and the page must be read back into RAM.

The method the operating system uses to select the page frame to reuse, which is its page replacement algorithm, is important to efficiency. The operating system predicts the page frame least likely to be needed soon, often through the least recently used (LRU) algorithm or an algorithm based on the program’s working set. To further increase responsiveness, paging systems may predict which pages will be needed soon, preemptively loading them into RAM before a program references them, and may steal page frames from pages that have been unreferenced for a long time, making them available. Some systems clear new pages to avoid data leaks that compromise security; some set them to installation defined or random values to aid debugging.

Page fetching techniques[edit]

Demand paging
When pure demand paging is used, pages are loaded only when they are referenced. A program from a memory mapped file begins execution with none of its pages in RAM. As the program commits page faults, the operating system copies the needed pages from a file, e.g., memory-mapped file, paging file, or a swap partition containing the page data into RAM.
Anticipatory paging
Some systems use only demand paging—waiting until a page is actually requested before loading it into RAM.
Other systems attempt to reduce latency by guessing which pages not in RAM are likely to be needed soon, and pre-loading such pages into RAM, before that page is requested. (This is often in combination with pre-cleaning, which guesses which pages currently in RAM are not likely to be needed soon, and pre-writing them out to storage).
When a page fault occurs, anticipatory paging systems will not only bring in the referenced page, but also other pages that are likely to be referenced soon. A simple anticipatory paging algorithm will bring in the next few consecutive pages even though they are not yet needed (a prediction using locality of reference); this is analogous to a prefetch input queue in a CPU. Swap prefetching will prefetch recently swapped-out pages if there are enough free pages for them.[7]
If a program ends, the operating system may delay freeing its pages, in case the user runs the same program again.

Page replacement techniques[edit]

Free page queue, stealing, and reclamation
The free page queue is a list of page frames that are available for assignment. Preventing this queue from being empty minimizes the computing necessary to service a page fault. Some operating systems periodically look for pages that have not been recently referenced and then free the page frame and add it to the free page queue, a process known as «page stealing». Some operating systems[e] support page reclamation; if a program commits a page fault by referencing a page that was stolen, the operating system detects this and restores the page frame without having to read the contents back into RAM.
Pre-cleaning
The operating system may periodically pre-clean dirty pages: write modified pages back to disk even though they might be further modified. This minimizes the amount of cleaning needed to obtain new page frames at the moment a new program starts or a new data file is opened, and improves responsiveness. (Unix operating systems periodically use sync to pre-clean all dirty pages; Windows operating systems use «modified page writer» threads.)

Thrashing[edit]

After completing initialization, most programs operate on a small number of code and data pages compared to the total memory the program requires. The pages most frequently accessed are called the working set.

When the working set is a small percentage of the system’s total number of pages, virtual memory systems work most efficiently and an insignificant amount of computing is spent resolving page faults. As the working set grows, resolving page faults remains manageable until the growth reaches a critical point. Then faults go up dramatically and the time spent resolving them overwhelms time spent on the computing the program was written to do. This condition is referred to as thrashing. Thrashing occurs on a program that works with huge data structures, as its large working set causes continual page faults that drastically slow down the system. Satisfying page faults may require freeing pages that will soon have to be re-read from disk. «Thrashing» is also used in contexts other than virtual memory systems; for example, to describe cache issues in computing or silly window syndrome in networking.

A worst case might occur on VAX processors. A single MOVL crossing a page boundary could have a source operand using a displacement deferred addressing mode, where the longword containing the operand address crosses a page boundary, and a destination operand using a displacement deferred addressing mode, where the longword containing the operand address crosses a page boundary, and the source and destination could both cross page boundaries. This single instruction references ten pages; if not all are in RAM, each will cause a page fault. As each fault occurs the operating system needs to go through the extensive memory management routines perhaps causing multiple I/Os which might include writing other process pages to disk and reading pages of the active process from disk. If the operating system could not allocate ten pages to this program, then remedying the page fault would discard another page the instruction needs, and any restart of the instruction would fault again.

To decrease excessive paging and resolve thrashing problems, a user can increase the number of pages available per program, either by running fewer programs concurrently or increasing the amount of RAM in the computer.

Sharing[edit]

In multi-programming or in a multi-user environment, many users may execute the same program, written so that its code and data are in separate pages. To minimize RAM use, all users share a single copy of the program. Each process’s page table is set up so that the pages that address code point to the single shared copy, while the pages that address data point to different physical pages for each process.

Different programs might also use the same libraries. To save space, only one copy of the shared library is loaded into physical memory. Programs which use the same library have virtual addresses that map to the same pages (which contain the library’s code and data). When programs want to modify the library’s code, they use copy-on-write, so memory is only allocated when needed.

Shared memory is an efficient means of communication between programs. Programs can share pages in memory, and then write and read to exchange data.

Implementations[edit]

Ferranti Atlas[edit]

The first computer to support paging was the supercomputer Atlas,[8][9][10] jointly developed by Ferranti, the University of Manchester and Plessey in 1963. The machine had an associative (content-addressable) memory with one entry for each 512 word page. The Supervisor[11] handled non-equivalence interruptions[f] and managed the transfer of pages between core and drum in order to provide a one-level store[12] to programs.

Microsoft Windows[edit]

Windows 3.x and Windows 9x[edit]

Paging has been a feature of Microsoft Windows since Windows 3.0 in 1990. Windows 3.x creates a hidden file named 386SPART.PAR or WIN386.SWP for use as a swap file. It is generally found in the root directory, but it may appear elsewhere (typically in the WINDOWS directory). Its size depends on how much swap space the system has (a setting selected by the user under Control Panel → Enhanced under «Virtual Memory»). If the user moves or deletes this file, a blue screen will appear the next time Windows is started, with the error message «The permanent swap file is corrupt». The user will be prompted to choose whether or not to delete the file (even if it does not exist).

Windows 95, Windows 98 and Windows Me use a similar file, and the settings for it are located under Control Panel → System → Performance tab → Virtual Memory. Windows automatically sets the size of the page file to start at 1.5× the size of physical memory, and expand up to 3× physical memory if necessary. If a user runs memory-intensive applications on a system with low physical memory, it is preferable to manually set these sizes to a value higher than default.

Windows NT[edit]

The file used for paging in the Windows NT family is pagefile.sys. The default location of the page file is in the root directory of the partition where Windows is installed. Windows can be configured to use free space on any available drives for page files. It is required, however, for the boot partition (i.e., the drive containing the Windows directory) to have a page file on it if the system is configured to write either kernel or full memory dumps after a Blue Screen of Death. Windows uses the paging file as temporary storage for the memory dump. When the system is rebooted, Windows copies the memory dump from the page file to a separate file and frees the space that was used in the page file.[13]

Fragmentation[edit]

This section needs to be updated. Please help update this article to reflect recent events or newly available information. (July 2014)

In the default configuration of Windows, the page file is allowed to expand beyond its initial allocation when necessary. If this happens gradually, it can become heavily fragmented which can potentially cause performance problems.[14] The common advice given to avoid this is to set a single «locked» page file size so that Windows will not expand it. However, the page file only expands when it has been filled, which, in its default configuration, is 150% of the total amount of physical memory.[citation needed] Thus the total demand for page file-backed virtual memory must exceed 250% of the computer’s physical memory before the page file will expand.

The fragmentation of the page file that occurs when it expands is temporary. As soon as the expanded regions are no longer in use (at the next reboot, if not sooner) the additional disk space allocations are freed and the page file is back to its original state.

Locking a page file size can be problematic if a Windows application requests more memory than the total size of physical memory and the page file, leading to failed requests to allocate memory that may cause applications and system processes to fail. Also, the page file is rarely read or written in sequential order, so the performance advantage of having a completely sequential page file is minimal. However, a large page file generally allows the use of memory-heavy applications, with no penalties besides using more disk space. While a fragmented page file may not be an issue by itself, fragmentation of a variable size page file will over time create several fragmented blocks on the drive, causing other files to become fragmented. For this reason, a fixed-size contiguous page file is better, providing that the size allocated is large enough to accommodate the needs of all applications.

The required disk space may be easily allocated on systems with more recent specifications (i.e. a system with 3  GB of memory having a 6  GB fixed-size page file on a 750  GB disk drive, or a system with 6  GB of memory and a 16  GB fixed-size page file and 2  TB of disk space). In both examples, the system uses about 0.8% of the disk space with the page file pre-extended to its maximum.

Defragmenting the page file is also occasionally recommended to improve performance when a Windows system is chronically using much more memory than its total physical memory.[citation needed] This view ignores the fact that, aside from the temporary results of expansion, the page file does not become fragmented over time. In general, performance concerns related to page file access are much more effectively dealt with by adding more physical memory.

Unix and Unix-like systems[edit]

Unix systems, and other Unix-like operating systems, use the term «swap» to describe the act of substituting disk space for RAM when physical RAM is full.[15] In some of those systems, it is common to dedicate an entire partition of a hard disk to swapping. These partitions are called swap partitions. Many systems have an entire hard drive dedicated to swapping, separate from the data drive(s), containing only a swap partition. A hard drive dedicated to swapping is called a «swap drive» or a «scratch drive» or a «scratch disk». Some of those systems only support swapping to a swap partition; others also support swapping to files.

Linux[edit]

The Linux kernel supports a virtually unlimited number of swap backends (devices or files), and also supports assignment of backend priorities. When the kernel swaps pages out of physical memory, it uses the highest-priority backend with available free space. If multiple swap backends are assigned the same priority, they are used in a round-robin fashion (which is somewhat similar to RAID 0 storage layouts), providing improved performance as long as the underlying devices can be efficiently accessed in parallel.[16]

Swap files and partitions[edit]

From the end-user perspective, swap files in versions 2.6.x and later of the Linux kernel are virtually as fast as swap partitions; the limitation is that swap files should be contiguously allocated on their underlying file systems. To increase performance of swap files, the kernel keeps a map of where they are placed on underlying devices and accesses them directly, thus bypassing the cache and avoiding filesystem overhead.[17][18] When residing on HDDs, which are rotational magnetic media devices, one benefit of using swap partitions is the ability to place them on contiguous HDD areas that provide higher data throughput or faster seek time. However, the administrative flexibility of swap files can outweigh certain advantages of swap partitions. For example, a swap file can be placed on any mounted file system, can be set to any desired size, and can be added or changed as needed. Swap partitions are not as flexible; they cannot be enlarged without using partitioning or volume management tools, which introduce various complexities and potential downtimes.

Swappiness[edit]

Swappiness is a Linux kernel parameter that controls the relative weight given to swapping out of runtime memory, as opposed to dropping pages from the system page cache, whenever a memory allocation request cannot be met from free memory. Swappiness can be set to a value from 0 to 200.[19] A low value causes the kernel to prefer to evict pages from the page cache while a higher value causes the kernel to prefer to swap out «cold» memory pages. The default value is 60; setting it higher can cause high latency if cold pages need to be swapped back in (when interacting with a program that had been idle for example), while setting it lower (even 0) may cause high latency when files that had been evicted from the cache need to be read again, but will make interactive programs more responsive as they will be less likely to need to swap back cold pages. Swapping can also slow down HDDs further because it involves a lot of random writes, while SSDs do not have this problem. Certainly the default values work well in most workloads, but desktops and interactive systems for any expected task may want to lower the setting while batch processing and less interactive systems may want to increase it.[20]

Swap death[edit]

When the system memory is highly insufficient for the current tasks and a large portion of memory activity goes through a slow swap, the system can become practically unable to execute any task, even if the CPU is idle. When every process is waiting on the swap, the system is considered to be in swap death.[21][22]

Swap death can happen due to incorrectly configured memory overcommitment.[23][24][25]

The original description of the «swapping to death» problem relates to the X server. If code or data used by the X server to respond to a keystroke is not in main memory, then if the user enters a keystroke, the server will take one or more page faults, requiring those pages to read from swap before the keystroke can be processed, slowing the response to it. If those pages don’t remain in memory, they will have to be faulted in again to handle the next keystroke, making the system practically unresponsive even if it’s actually executing other tasks normally.[26]

macOS[edit]

macOS uses multiple swap files. The default (and Apple-recommended) installation places them on the root partition, though it is possible to place them instead on a separate partition or device.[27]

AmigaOS 4[edit]

AmigaOS 4.0 introduced a new system for allocating RAM and defragmenting physical memory. It still uses flat shared address space that cannot be defragmented. It is based on slab allocation method and paging memory that allows swapping. Paging was implemented in AmigaOS 4.1 but may lock up system if all physical memory is used up.[28] Swap memory could be activated and deactivated any moment allowing the user to choose to use only physical RAM.

Performance[edit]

The backing store for a virtual memory operating system is typically many orders of magnitude slower than RAM. Additionally, using mechanical storage devices introduces delay, several milliseconds for a hard disk. Therefore, it is desirable to reduce or eliminate swapping, where practical. Some operating systems offer settings to influence the kernel’s decisions.

  • Linux offers the /proc/sys/vm/swappiness parameter, which changes the balance between swapping out runtime memory, as opposed to dropping pages from the system page cache.
  • Windows 2000, XP, and Vista offer the DisablePagingExecutive registry setting, which controls whether kernel-mode code and data can be eligible for paging out.
  • Mainframe computers frequently used head-per-track disk drives or drums for page and swap storage to eliminate seek time, and several technologies[29] to have multiple concurrent requests to the same device in order to reduce rotational latency.
  • Flash memory has a finite number of erase-write cycles (see limitations of flash memory), and the smallest amount of data that can be erased at once might be very large (128 KiB for an Intel X25-M SSD [30]), seldom coinciding with pagesize. Therefore, flash memory may wear out quickly if used as swap space under tight memory conditions. On the attractive side, flash memory is practically delayless compared to hard disks, and not volatile as RAM chips. Schemes like ReadyBoost and Intel Turbo Memory are made to exploit these characteristics.

Many Unix-like operating systems (for example AIX, Linux, and Solaris) allow using multiple storage devices for swap space in parallel, to increase performance.

Swap space size[edit]

In some older virtual memory operating systems, space in swap backing store is reserved when programs allocate memory for runtime data. Operating system vendors typically issue guidelines about how much swap space should be allocated.

Addressing limits on 32-bit hardware[edit]

Paging is one way of allowing the size of the addresses used by a process, which is the process’s «virtual address space» or «logical address space», to be different from the amount of main memory actually installed on a particular computer, which is the physical address space.

Main memory smaller than virtual memory[edit]

In most systems, the size of a process’s virtual address space is much larger than the available main memory.[31] For example:

  • The address bus that connects the CPU to main memory may be limited. The i386SX CPU’s 32-bit internal addresses can address 4 GB, but it has only 24 pins connected to the address bus, limiting installed physical memory to 16 MB. There may be other hardware restrictions on the maximum amount of RAM that can be installed.
  • The maximum memory might not be installed because of cost, because the model’s standard configuration omits it, or because the buyer did not believe it would be advantageous.
  • Sometimes not all internal addresses can be used for memory anyway, because the hardware architecture may reserve large regions for I/O or other features.

Main memory the same size as virtual memory[edit]

A computer with true n-bit addressing may have 2n addressable units of RAM installed. An example is a 32-bit x86 processor with 4 GB and without Physical Address Extension (PAE). In this case, the processor is able to address all the RAM installed and no more.

However, even in this case, paging can be used to create a virtual memory of over 4 GB. For instance, many programs may be running concurrently. Together, they may require more than 4 GB, but not all of it will have to be in RAM at once. A paging system makes efficient decisions on which memory to relegate to secondary storage, leading to the best use of the installed RAM.

Although the processor in this example cannot address RAM beyond 4 GB, the operating system may provide services to programs that envision a larger memory, such as files that can grow beyond the limit of installed RAM. The operating system lets a program manipulate data in the file arbitrarily, using paging to bring parts of the file into RAM when necessary.

Main memory larger than virtual address space[edit]

A few computers have a main memory larger than the virtual address space of a process, such as the Magic-1,[31] some PDP-11 machines, and some systems using 32-bit x86 processors with Physical Address Extension. This nullifies a significant advantage of paging, since a single process cannot use more main memory than the amount of its virtual address space. Such systems often use paging techniques to obtain secondary benefits:

  • The «extra memory» can be used in the page cache to cache frequently used files and metadata, such as directory information, from secondary storage.
  • If the processor and operating system support multiple virtual address spaces, the «extra memory» can be used to run more processes. Paging allows the cumulative total of virtual address spaces to exceed physical main memory.
  • A process can store data in memory-mapped files on memory-backed file systems, such as the tmpfs file system or file systems on a RAM drive, and map files into and out of the address space as needed.
  • A set of processes may still depend upon the enhanced security features page-based isolation may bring to a multitasking environment.

The size of the cumulative total of virtual address spaces is still limited by the amount of secondary storage available.

See also[edit]

Wikisource has original text related to this article:

  • Bélády’s anomaly
  • Demand paging, a «lazy» paging scheme
  • Expanded memory
  • Memory management
  • Memory segmentation
  • Page (computer memory)
  • Page cache, a disk cache that utilizes virtual memory mechanism
  • Page replacement algorithm
  • Page table
  • Physical memory, a subject of paging
  • Virtual memory, an abstraction that paging may create

Notes[edit]

  1. ^ Initially drums, and then hard disk drives and solid-state drives have been used for paging.
  2. ^ E.g., Multics, OS/VS1, OS/VS2, VM/370
  3. ^ E.g.,z/OS.
  4. ^ Some systems have a global page table, some systems have a separate page table for each process, some systems have a separate page table for each segment[b] and some systems have cascaded page tables.[c]
  5. ^ For example, MVS (Multiple Virtual Storage).
  6. ^ A non-equivalence interruption occurs when the high order bits of an address do not match any entry in the associative memory.

References[edit]

  1. ^ Belzer, Jack; Holzman, Albert G.; Kent, Allen, eds. (1981). «Operating systems». Encyclopedia of computer science and technology. Vol. 11. CRC Press. p. 442. ISBN 0-8247-2261-2. Archived from the original on 2017-02-27.
  2. ^ Cragon, Harvey G. (1996). Memory Systems and Pipelined Processors. Jones and Bartlett Publishers. p. 109. ISBN 0-86720-474-5. Archived from the original on 2017-02-27.
  3. ^ Belzer, Jack; Holzman, Albert G.; Kent, Allen, eds. (1981). «Virtual memory systems». Encyclopedia of computer science and technology. Vol. 14. CRC Press. p. 32. ISBN 0-8247-2214-0. Archived from the original on 2017-02-27.
  4. ^ Kilburn, T; Payne, R B; Howarth, D J (1962). «The Atlas Supervisor».
  5. ^ R. W. O’Neill. Experience using a time sharing multiprogramming system with dynamic address relocation hardware. Proc. AFIPS Computer Conference 30 (Spring Joint Computer Conference, 1967). pp. 611–621. doi:10.1145/1465482.1465581.
  6. ^ Scientific Data Systems Reference Manual, SDS 940 Computer (PDF). 1966. pp. 8–9.
  7. ^ «Swap prefetching». Linux Weekly News. 2005-09-27.
  8. ^ Sumner, F. H.; Haley, G.; Chenh, E. C. Y. (1962). «The Central Control Unit of the ‘Atlas’ Computer». Information Processing 1962. IFIP Congress Proceedings. Vol. Proceedings of IFIP Congress 62. Spartan.
  9. ^ «The Atlas». University of Manchester: Department of Computer Science. Archived from the original on 2012-07-28.
  10. ^ «Atlas Architecture». Atlas Computer. Chilton: Atlas Computer Laboratory. Archived from the original on 2012-12-10.
  11. ^ Kilburn, T.; Payne, R. B.; Howarth, D. J. (December 1961). «The Atlas Supervisor». Computers — Key to Total Systems Control. Conferences Proceedings. Vol. 20, Proceedings of the Eastern Joint Computer Conference Washington, D.C. Macmillan. pp. 279–294. Archived from the original on 2009-12-31.
  12. ^ Kilburn, T.; Edwards, D. B. G.; Lanigan, M. J.; Sumner, F. H. (April 1962). «One-Level Storage System». IRE Transactions on Electronic Computers. Institute of Radio Engineers (2): 223–235. doi:10.1109/TEC.1962.5219356.
  13. ^ Tsigkogiannis, Ilias (2006-12-11). «Crash Dump Analysis». driver writing != bus driving. Microsoft. Archived from the original on 2008-10-07. Retrieved 2008-07-22.
  14. ^ «Windows Sysinternals PageDefrag». Sysinternals. Microsoft. 2006-11-01. Archived from the original on 2010-12-25. Retrieved 2010-12-20.
  15. ^ Both, David (2020-03-27). «An introduction to swap space on Linux systems». Opensource.com. Retrieved 2021-12-08.
  16. ^ «swapon(2) – Linux man page». Linux.Die.net. Archived from the original on 2014-02-28. Retrieved 2014-09-08.
  17. ^ ««Jesper Juhl»: Re: How to send a break? — dump from frozen 64bit linux». LKML. 2006-05-29. Archived from the original on 2010-11-24. Retrieved 2010-10-28.
  18. ^ «Andrew Morton: Re: Swap partition vs swap file». LKML. Archived from the original on 2010-11-24. Retrieved 2010-10-28.
  19. ^ «The Linux Kernel Documentation for /proc/sys/vm/».
  20. ^ Andrews, Jeremy (2004-04-29). «Linux: Tuning Swappiness». kerneltrap.org. Archived from the original on 2013-05-24. Retrieved 2018-01-03.
  21. ^ Rik van Riel (1998-05-20). «swap death (as in 2.1.91) and page tables». Archived from the original on 2017-12-29.
  22. ^ Kyle Rankin (2012). DevOps Troubleshooting: Linux Server Best Practices. Addison-Wesley. p. 159. ISBN 978-0-13-303550-6. Archived from the original on 2017-12-29.
  23. ^ Andries Brouwer. «The Linux kernel: Memory». Archived from the original on 2017-08-13.
  24. ^ Red Hat. «Capacity Tuning». Archived from the original on 2017-07-23.
  25. ^ «Memory overcommit settings». 2014-02-16. Archived from the original on 2017-05-31.
  26. ^ Peter MacDonald (1993-02-10). «swapping to death». Archived from the original on 2017-03-28.
  27. ^ John Siracusa (2001-10-15). «Mac OS X 10.1». Ars Technica. Archived from the original on 2008-09-05. Retrieved 2008-07-23.
  28. ^ AmigaOS Core Developer (2011-01-08). «Re: Swap issue also on Update 4 ?». Hyperion Entertainment. Archived from the original on 2013-04-12. Retrieved 2011-01-08.
  29. ^ E.g., Rotational Position Sensing on a Block Multiplexor channel
  30. ^ «Aligning filesystems to an SSD’s erase block size | Thoughts by Ted». Thunk.org. 2009-02-20. Archived from the original on 2010-11-13. Retrieved 2010-10-28.
  31. ^ a b Bill Buzbee. «Magic-1 Minix Demand Paging Design». Archived from the original on 2013-06-05. Retrieved 2013-12-09.

External links[edit]

  • Swap Facts and questions by Ubuntu Documentation
  • Windows Server — Moving Pagefile to another partition or disk by David Nudelman
  • How Virtual Memory Works from HowStuffWorks.com (in fact explains only swapping concept, and not virtual memory concept)
  • Linux swap space management (outdated, as the author admits)
  • Guide On Optimizing Virtual Memory Speed (outdated, and contradicts section 1.4 of this wiki page, and (at least) references 8, 9, and 11.)
  • Virtual Memory Page Replacement Algorithms
  • Windows XP: How to manually change the size of the virtual memory paging file
  • Windows XP: Factors that may deplete the supply of paged pool memory
  • SwapFs driver that can be used to save the paging file of Windows on a swap partition of Linux

World of Warships

Центр поддержки

Все статьи

  • Общие сведения
  • Операции с файлом подкачки

Общие сведения

Файл подкачки (pagefile.sys) — это скрытый файл на жёстком диске компьютера, который используется операционной системой Windows по принципу оперативной памяти. Файл подкачки и оперативная память вместе составляют виртуальную память. По умолчанию операционная система Windows хранит файл подкачки в загрузочном разделе (раздел, в котором установлены операционная система и вспомогательные файлы). Обычно объём файла подкачки задаётся в 1,5 раза больше общего объёма оперативной памяти.

Файл подкачки необходим для того, чтобы разгрузить оперативную память в периоды её высокой загрузки. Если одновременно запустить несколько приложений, которые сильно загружают оперативную память, то часть этих приложений будет неактивна (они будут свёрнуты или попросту не будут использоваться в данный момент) и, как следствие, их данные будут выгружаться в менее быструю область, т. е. в файл подкачки, а данные активных в данный момент приложений будут находиться непосредственно в оперативной памяти. Когда производится обращение к неактивному приложению, данные из файла подкачки будут перемещены непосредственно в оперативную память, чтобы ускорить его работу. При острой нехватке оперативной памяти в системе файл подкачки используется напрямую, т. е. в него выгружаются и данные активных приложений. В случае если общий размер виртуальной памяти слишком мал, некоторые приложения могут работать нестабильно, а операционная система может выдать сообщение о том, что виртуальной памяти недостаточно. В таких ситуациях размер файла подкачки необходимо увеличить.

Если в вашем компьютере установлено более одного жёсткого диска, для улучшения быстродействия системы файл подкачки следует переместить в другой раздел на другом жёстком диске. В этом случае операционная система будет быстрее обрабатывать несколько запросов ввода-вывода.

Если в вашем компьютере установлен один жёсткий диск, также рекомендуется переместить файл подкачки в другой раздел жёсткого диска. Когда файл подкачки расположен в загрузочном разделе, операционная система Windows направляет запросы на чтение с диска и запись на диск как к системной папке, так и к файлу подкачки. После перемещения файла подкачки в другой раздел конкуренция между запросами записи и чтения уменьшается.

Если в Вашем компьютере установлены как HDD-, так и SSD-накопители, то файл подкачки рекомендуется расположить на одном из разделов HDD-накопителя. Это позволит уменьшить количество запросов на выполнение операций чтения/записи, что в свою очередь может благоприятно сказаться на отказоустойчивости SSD-накопителя.
Чтобы избежать фрагментации файла подкачки, рекомендуется создать на жёстком диске отдельный раздел, в котором будет располагаться только файл подкачки. Использование отдельного раздела для файла подкачки имеет следующее преимущество: в этом случае файл не разбивается на фрагменты. Файл подкачки, размещённый в разделе, где находятся другие данные, может быть разбит на фрагменты в процессе его увеличения для наращивания размеров виртуальной памяти. Дефрагментированный файл подкачки позволяет ускорить доступ к виртуальной памяти.

В компьютерах, размер оперативной памяти которых составляет 8 ГБ и более, использование файла подкачки можно отключить — это может существенно увеличить быстродействие работы компьютера.

Операции с файлом подкачки

Для выполнения операций над файлом подкачки необходимо перейти в окно управления виртуальной памятью.

Для этого:

  1. Нажмите сочетание клавиш Win + R. В открывшемся окне впишите в поле «Открыть» команду sysdm.cpl и нажмите .
  2. В открывшемся окне «Свойства системы» перейдите во вкладку «Дополнительно» и нажмите кнопку Параметры в поле «Быстродействие».
    Файл подкачки в ОС Windows
  3. В открывшемся окне «Параметры быстродействия» перейдите во вкладку «Дополнительно» и нажмите на кнопку Изменить.
  4. После выполнения всех действий откроется окно управления виртуальной памятью, где по умолчанию установлен автоматический выбор объёма файла подкачки. В данном случае файл подкачки расположен на том же диске, где установлена операционная система (на диске С). Количество доступных для выбора логических дисков на каждом компьютере может быть различным.

Как отключить использование файла подкачки

  1. Снимите галочку в пункте «Автоматически выбирать объём файла подкачки».
  2. Выберите пункт «Без файла подкачки» и нажмите кнопку Задать.
  3. После этого операционная система выдаст предупреждение. Нажмите Да, а затем ОК.
  4. После выполнения всех операций перезагрузите компьютер.

Как переместить файл подкачки с одного раздела жёсткого диска на другой

  1. Выполните все действия из пункта «Как отключить файл подкачки».
  2. Выберите из списка логический диск, на котором необходимо разместить файл подкачки.
  3. Для выбранного диска укажите пункт «Размер по выбору системы» и нажмите кнопку Задать, а затем ОК.
  4. После выполнения всех операций перезагрузите компьютер.

Как изменить размер файла подкачки

  1. Снимите галочку в пункте «Автоматически выбирать объём файла подкачки».
  2. Выберите пункт «Указать размер» и ниже впишите два значения: исходный и максимальный размер в мегабайтах. Затем нажмите кнопки Задать и .
  3. После выполнения всех операций перезагрузите компьютер.

Похожие статьи


Translation of «файл подкачки» into English


page file, pagefile, paging file are the top translations of «файл подкачки» into English.
Sample translated sentence: Чтобы удалить раздел или файл подкачки из активного пула ядра, используйте команду swapoff. ↔ To remove a swap partition or file from the kernel’s active pool, use the swapoff command.

  • page file

  • paging file


    A hidden file on the hard disk that Windows uses to hold parts of programs and data files that do not fit in memory. The paging file and physical memory, or random access memory (RAM), comprise virtual memory. Windows moves data from the paging file to memory as needed and moves data from memory to the paging file to make room for new data.


  • A hidden file on the hard disk that Windows uses to hold parts of programs and data files that do not fit in memory. The paging file and physical memory, or random access memory (RAM), comprise virtual memory. Windows moves data from the paging file to memory as needed and moves data from memory to the paging file to make room for new data.

  • Glosbe

  • Google

Declension

Stem

Match words

Чтобы удалить раздел или файл подкачки из активного пула ядра, используйте команду swapoff.

To remove a swap partition or file from the kernel’s active pool, use the swapoff command.

Производительность системы можно оптимизировать, распределив файл подкачки между несколькими приводами.

It is possible to optimize the system’s performance by distributing the swap file space between multiple drives.

Предел выделения — совокупный объем доступной физической памяти и файлов подкачки.

The Commit Limit is the sum of most of the physical memory and the sizes of any paging files.

Поэтому не рекомендуется хранить данные проекта на одном диске с файлом подкачки Windows.

You are recommended not to store the project data on the drive containing the Windows swap-out file.

Но мне удалось получить файл подкачки с запасного сервера, и нашла удаленные файлы.

But I was able to access the memory dump from the backup server and retrieved the deleted files.

Выделенные разделы более эффективны; если есть возможность выбора, файлами подкачки лучше не пользоваться.

Dedicated partitions are more efficient; do not use swap files if you have a choice.

Если это как раз ваш случай, обязательно дайте серверу передышку, зарезервировав достаточно места для файла подкачки.

If the latter describes you, be sure to give your server some breathing room by setting aside enough swap space.

С помощью Auslogics System Information Вы можете контролировать уровень загрузки процессора, оперативной памяти и файла подкачки.

With Auslogics System Information you can easily control your PC’s system resources usage.

64 бита дает возможность обрабатывать данные больше 2 гигабайт в оперативной памяти без использования файла подкачки.

64 bits give the possibility to direct address more that 2 gigabytes of data in RW memory without using the uploading file.

В частности, это ограничение включает в состав файлы подкачки и файлы гибернации.

In particular, this includes the registry, page file and hibernation file.

Системной памяти хватает в избытке, поскольку ее объем ограничивается только размером системного файла подкачки.

System memory is plentiful, as it is only limited by the size of system page file.

Это позволяет снизить потребность в обмене данными с файлом подкачки и повысить быстродействие системы.

This reduces the need to swap the memory of the page file and results in increased performance.

Для реализации этого VMM использует то, что называется страничным файлом (своп-файлом, файлом подкачки).

To accomplish this, VMM uses what is called a paging file.

В табл. 34.3 перечисле ны счетчики, необходимые для наблюдения за использованием памяти и файла подкачки.

Table 33.3 describes the counters necessary to monitor memory and pagefile usage.

Значение Выделено (МБ) показывает использование виртуальной памяти (использование файла подкачки).

The Commit (MB) value describes virtual memory use (also known as paging file use).

Кроме этого, нельзя создавать несколько файлов подкачки на разных логических дисках одного физического привода.

Also, don’t create multiple swap files in logical disks that exist on the same physical drive.

Предположим, вы можете заблокировать память и предотвратить перемещение ее содержимого в файл подкачки.

Assuming you can lock the memory and prevent it from being swapped out, which memory should be locked?

Отображение файлов Динамическая память, распределенная в кучах, должна физически размещаться в файле подкачки.

Memory-Mapped Files Dynamic memory in heaps must be physically allocated in a paging file.

Область подкачки-это виртуальная память, доступная для системы. Она используется при необходимости и предоставляется одним или несколькими специальными разделами или файлами подкачки

The swap space is the virtual memory available to the system. It will be used on demand and is provided through one or more swap partitions and/or swap files

При этом приложения не располагают сведениями о том, что используемая память находится за пределами диапазона в 4 ГБ или является частью файла подкачки.

The program is not aware that any of the memory that it uses resides in the range greater than 4 GB, just as a program is not aware that the memory it has requested is actually in the page file.

Приложения, требующие 3 ГБ памяти, как правило, сохраняют основную часть данных в физической памяти, не перенося их в файл подкачки, что позволяет повысить производительность подобных приложений.

A program that requests 3 GB of memory is more likely to be able to have more of its memory remain in physical memory rather than be paged out. This increases the performance of programs that are capable of using the /3GB switch.

Благодаря этому интенсивно использующие память программы (например большие базы данных) могут резервировать большие объемы физической памяти для хранения данных, избегая необходимости переносить данные в файл подкачки и обратно.

This process enables memory-intensive programs, such as large database systems, to reserve large amounts of physical memory for data without having to be paged in and out of a paging file for usage.

Это объем физической памяти, которую этот процесс использует для своих нужд. Сюда не входят участки памяти, находящиеся в файле подкачки, а также размер кода разделяемых библиотек. Часто это наиболее полезный параметр для того, чтобы судить об использовании памяти программой

This is the amount of real physical memory that this process is using by itself. It does not include any swapped out memory, nor the code size of its shared libraries. This is often the most useful figure to judge the memory use of a program

Вам нужно создать два раздела для Linux, для корневой ФС, где будут все ваши программные файлы, и для раздела подкачки. Чтобы создать корневую ФС, сначала вы должны решить, какую ФС использовать.

You will need to create two partitions for Linux, one root filesystem and one swap partition.

Реализована асинхронная запись (в отдельном потоке) в собственный файл подкачки.

Asynchronous writing (in a separate stream) into own swap file has been implemented.

  • Файл подкачки из флешки windows 10
  • Файл аварийного дампа windows 10
  • Файл подкачки для 4 гб озу x32 windows 7
  • Файл winre wim windows 10 скачать
  • Файл windows system32 winload exe код ошибки 0xc0000225